Lördag

Promenix i solen med byrackan min. Vi struntade i alla möjliga "obehöriga äga ej tillträde" skyltar. Man lever bara en gång.
Laddade upp tidigt imorse med en stor kopp te. Fin kopp dessutom, ett måste! Så otroligt fin dag idag. Nu är det verkligen vår. Såg både snödroppar och krokus. Lycka. Har kommit fram till at kaffe är så mycket godare med coffee syrup, tips till er som inte är upplysta. Från nedervåningen hörs klassisk musik, fadern min... Råkade tidigare bläddra lite i boken "En dag" av David Nicholls och fastnade direkt, jag har ju sett filmen ett antal gånger men hade inte riktigt funderat på att läsa boken. Den står definitivt på tur efter att jag plöjt igenom Jane Austens "Sense and sensibility" vilket btw tar århundraden att läsa med tanke på att det är 1800-tals engelska. MEN, älskar Austen. Tycker lite synd om min omgivning som måste höra mig citera de episka replikerna i de flesta situationer, men kan ju inte låta bli!

Jag måste tipsa om denna filmen, Lats night. Hemskt sevärd. Det är en sådan där film som ger tittaren något att fundera över, en tankeställare. Sen tycker jag ju om skådespelarna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0